Therese Pysselrum

Direktlänk till inlägg 13 februari 2011

Måla på vaxduk

Av Therese - 13 februari 2011 10:00

Den gångna veckan har det inte blivit många knop i pysslandet. Efter fredagens snöröjning slog den elendiga förkylningen till kombinerat med en massa jobb. Men i dag gav jag mig attan på att stryka första lagret på hyllan till pyssel rummet.


När jag satt där och målade så slog tanken mig att jag måste tipsa för dom som inte redan kläckt tanken att investera i en vax duk. Den är perfekt i stället för att spara gamla kartonger att måla på som tar massa plats så viker man lätt ihop vaxduken och kan lägga den i garderoben eller bland andra pysseltillbehör. Vaxduken funkar även kanon bra att lägga ut på bordet om man ska klistra och måla lite mindra saker och har som jag en förkärlek till att råka spilla färg lite här och var.  

Här ser ni min vaxduk. Vaxdukar finns i alla möjliga olika färger och priser. Min vax duk kostade 39kr/m och den har varit värd varenda krona hitills.


Kramar

Therese

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese - 16 mars 2011 16:00


I dag har jag suttit på Café William och sticka hela förmiddagen och en bit av eftermiddagen. Som jag har saknat det. Så mysigt att bara kunna mysa ner sig i deras soffa och sticka för allt vad det är värt! Väl där fick jag synd på en ur gullig lamps...

Av Therese - 15 mars 2011 11:02


Har nyligen kommit hem från en lite jobb intervju. Förhoppningsvis, håller tummarna, så ska jag kanske få jobba varannan lördag på ett annat Café. Skulle vara super roligt.   Jag håller på vid sidan av koftan ett mega projekt som aldrig tar slut....

Av Therese - 14 mars 2011 11:00


Nu har det varit tyst länge. Jag har ingen bättre ursäkt än mycket jobb och lite fritid. Har inte hunnit med mycket för utom att repa upp min fina kofta. Jag beslutade att sticka om den men i en mindre storlek så jag kan använda den. Det är ju ingen ...

Av Therese - 2 mars 2011 11:11


Det har inte blivit mycket bloggande de senaste dagarna. Det har heller inte gått många knop här hemma om jag ska fortsätta på ärligthets temat. Det har känns som att allt pysslande har runnit ur mig. Så därför vart jag så oerhört glad när jag vaknad...

Av Therese - 23 februari 2011 18:43

I dag började dagen kl 07 med frukost och syster kom in (vi bor dörr i dörr väldigt skönt ibland) sedan kröp jag ner i soffan och virkade lite på mina mormors rutor samtidigt som jag lyssnade på senaste avsnittet av husmorsskolan :) jag hade jag tänk...

Välkommen hit!

Här hoppas jag kunna dela med mig utav allt möjligt roligt som jag pysslar med och annat användbart jag stöter på.

 

Om du kikar in så skulle jag bli jätte glad över en liten kommentar!!

Återigen Välkommen hit till mitt pysselrum

Presentation

Therese heter jag....

Återbruk är kul

  

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
<<<
Februari 2011 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards